شوراهای محلی : روستائی ، شهری ، منطقه ای

شوراهای محلی از دیدگاه نظری با نگاهی به ایران

شوراهای محلی : روستائی ، شهری ، منطقه ای

شوراهای محلی از دیدگاه نظری با نگاهی به ایران

مشخصات بلاگ

در باره شوراهای محلی از دیدگاه نظری با نگاهی به ایران است

مفاهیم « جامعه »

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ


مفاهیم « جامعه »


شرکت ، مجتمعِ افراد ، اجتماع انسانی ،هیئت ، اتحادیه ، مجمع ، مشترکین ، همیاران ، و... نظایر این ها هریک مفهوم یک جامعه را به ذهن می رسانند .


جامعه ، گروهی سازمان یافته از افراد است که با روابط طولانی مدت ، تحت قوانین و مقرراتی مشترک ، و سبک زندگی واحد ، دارای پیمانهائی اجتماعی بوده در جهت هدف یا هدف هائی جمعی و منافعی مشترک فعالیت می کنند .


جامعه ، حاصل یک زندگی اجتماعی است .


در مردم شناسی ، منظور از یک جامعه یا چنانچه متداول است « مردم » ، گروهی سازمان یافته ازافراد دارای فرهنگ مشترک ، هنجارهای مشترک ، عادات ، آداب و رسوم و سنن و ارزشهای مقبول همگان است .


در جامعه شناسی ، جامعه به معنی مجموعه اشخاصی است که در یک ناحیه ی جغرافیائی مشخص به زندگی مشغول اند ؛ یا به تمدنی معیٌن تعلق دارند .


در قلمرو حقوق ، جامعه ، مجموعه ای است قضائی که به آحاد و افراد ( فیزیکی یا معنوی ) که در آن گرد آمده اند تا با ابزارهای مادی و انسانی شان به هدف یا هدف ها ی مورد نظر جمعی ، یا منافعی مشترک دست یابند ؛ شخصیتی حقوقی می بخشد . 

منبع اصلی :


http://www.toupie.org/Dictionnaire/Societe.htm


  • علیرضا آیت اللهی

جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی